El tretzè seminari de la sèrie Complèxica es va portar a terme el dimecres, 5 d'abril de 2017, a les 16.30 h., a l'aula 3.4, de l'Edifici Josep Carner, de la Universitat de Barcelona (c/Aribau, 2). Aquest seminari va constar de la següent conferència:

- Language Policy in Canada and Spain (vídeo)

A càrrec de Kenneth McRoberts

Kenneth McRoberts és professor emèrit de la School of Public & International Affairs (Universitat de York, Toronto). En aquesta ocasió, Kenneth McRoberts analitzarà les polítiques lingüístiques centrant-se en els principis subjacents de personalitat versus al de territorialitat, i els drets individuals versus els col·lectius. Pel que fa a Canadà, investigarà com Pierre Trudeau va tractar de posar en marxa un règim lingüístic basat en el principi de la personalitat i els drets individuals. A continuació, mostrarà com aquesta visió de la política lingüística s'ha vist compromesa tant per la recerca de la territorialitat de les províncies, especialment Quebec, com per l'èmfasi comunitari de les minories de llengües oficials. Finalment, explorarà com s'han desenvolupat a Espanya aquests principis que competeixen entre ells i es discutirà si el principi territorial podria aplicar-se a les activitats pròpies de l'estat central.

Resultat d'imatges de cusc-ub