Complèxica-16

Seminaris per a la transdisciplinarietat

El setzè seminari de la sèrie Complèxica es portarà a terme el dijous, 1 de març de 2018, a les 18.00 h.a la Sala de grausFacultat de Filologia de la Universitat de Barcelona. Aquest seminari constarà de la següent conferència:

Repensar les ciències socioculturals a partir de Darwin (teoria de l’evolució)

A càrrec de Josep Maria Masjuan

Josep Maria Masjuan ha estat professor a l’Escola de Mestres Rosa Sensat (1966-1974), on encara col·labora, professor de sociologia a la UAB (1975-2010) i cofundador del GRET (grup de recerca en Educació i Treball). Impartí l’assignatura de Sociologia de l’Educació a l’Escola de Mestres Sant Cugat de la UAB des de 1975 -més tard Facultat de Ciències de l’Educació- i també a la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia, on va ser director del Departament de Sociologia.

Resum del seminari:

J. M. Masjuan ens parlarà de les bases biològiques de la competència, de la cooperació i de la comunicació entre els éssers humans. Començarà amb les qüestions relacionades amb el procés de socialització individual. Després es plantejarà la relació entre biologia, cultura i societat, des d’una perspectiva darwiniana, ja que els grups humans i les societats òbviament evolucionen a través del temps.  Ens explicarà també el concepte d’epigenètica (‘més enllà de la genètica’) aplicat sociològicament. L’ambient i la història de l'individu influeixen sobre l'expressió dels gens, i els caràcters socials adquirits es transmeten d'una generació a l'altra i poden revertir l'expressió gènica.

Resultat d'imatges de cusc-ub